QR codes – ce sunt și cum se folosesc. Avantaje&dezavantaje

Ok, am văzut sau auzit mai toți despre QR codes. Ce sunt? Pătrățelele acelea mici cu labirint alb-negru pe care le găsești pe diferite materiale promoționale care îți promit că, dacă le scanezi, câștigi una-alta. Nu?

Nu chiar. E puțin mai complicat.

Ce este un QR code

QR (quick response) code sunt coduri matrice care trimit la o pagină html unică sau diferite informații fără a fi nevoie să tastezi nimic suplimentar în browser. Create în 1994 de compania japoneză Denso-Wave Corporation, acestea sunte cele mai simple coduri de  bare, dar pot reține date de diferite forme: text, numere de telefon, SMS, e-mail, date de contact, linkuri web, locatii geografice etc.

Cum se folosește

Pentru a folosi un QR code ai nevoie de:

  • un telefon cu conexiune la internet și cameră foto
  • un soft/ o app care citește gratuit astfel de coduri – se găsesc astfel de apps atât pentru Apple OS cât și Android sau Blackberry.

Mecanismul este simplu: pozezi codul respectiv, iar aplicația te trimite la o pagină cu informația/instrucțiunile necesare.

Avantajele și dezavantajele QR code

+ accesibile și gratuite pentru utilizatori

+ ușor de găsit, stocat, copiat și printat – costuri relativ scăzute

+ există destule aplicații de citire/scanare a acestor coduri

– ai nevoie, totuși, de un smartphone și, în ciuda creșterii pieții de smartphone, acest tip de coduri a fost mai puțin îmbrățișat de piața românească.

Și acum, partea picantă: exemplele de campanii care au inspirat acest articol. Acele campanii care au în spate o idee, un cârlig anume care să te facă să scanezi acel cod.

1. TESCO – cumpărături la metrou: o idee senzațională. perfect mulată pe target. Extrem de simplu: oamenii își fac cumpărăturile în timp ce așteaptă metroul, fiindu-le livrate acasă. Rezultate: Tesco a devenit supermarketul nr. 1 în Coreea de Sud în ce privește vânzările online, crescând cu 130%.

2. J.C Penney Santa Tags: ales momentul potrivit și mesajul potrivit – J.C.P te ajută să devii Santa. Who is your Santa ?

3. Safe Sex in Stockholmpreferata mea: nu numai că reușește să depășească obiectivele de awareness pentru campania socială, ci folosește rezultatele într-un mod extrem de inventiv și haios, potrivit mod de exprimare și experimentare pentru target.

Găsiți alte idei simpatice în lista asta sau în lista Technorati a celor mai tari campanii prin QR codes.

Surse:

Dă-ți cu părerea:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: