SEO(search engine optimization) pentru începători

De ce ai vrea să citești despre SEO (sau Search engine Optimization)?

SEO este, în esență, procesul prin care reușești(sau nu) să îți faci site-ul vizibil pe motoarele de căutare, având în vedere și faptul că acesta trebuie să rămână user-friendly, asigurând o experiență cât mai plăcută pentru utilizator. Este relativ la îndemână să îți faci un site(spun cei care știu web development…:), dar mult mai greu este să îl faci vizibil, ușor de găsit a.k.a să apară pe mult râvnita prima pagină a ACELUI search engine…Google!

Am început căutările mele pentru SEO guides pentru începători unde altundeva decât pe Google? Dintre entry-urile mai interesante am ales două: unul oferit de SEOmoz și cel de-al doilea, semnat de Big Brother Mr. Google intitulat Search Engine Optimization Starter Guide.

Cine scrie

SEOmoz este o companie ce dezvoltă SEO software și a creat o adevărată comunitate destul de activă pe domeniu. Tutorialele lor nu sunt numai utile, ci le și citești ușor, cu plăcere, un mare plus dn punctul meu de vedere. Cel de-al doilea guide este oarecum mai sec și mai …repetitiv(despre autorul lui nu vă mai povestesc, ar fi redundant)

Să le luăm, însă, pe rând.

1. SEOmoz

+: te ia chiar de la început, explicându-ți exact ce este și cum funcționează un search engine și traducând termeni precum indexing și crawling. Face trecerea treptat de la un concept la altul, de la o idee la alta, dând exemple relevante.
Cu alte cuvinte content relevant, interesant, într-o formă ușor de înțeles

SEOmoz Content Guide for SEO beginners

SEOmoz Content Guide for SEO beginners

+ : e împărțit în 10 capitole cu titluri edificatoare, de la How search      engines operate la Measuring and tracking Success – e ușor de urmărit, ajuns la ce capitol te interesează

+ : extrem de plăcut designul, atât grafic cât și funcțional
+ : validat de numărul de cititori – acest ghid are nu mai puțin de 1 milion de vizualizări
+ : este el în sine o lecție de SEO – fiți atenți la titluri și subtitluri, keywords și densitatea folosirii lor, forma în care e expus fiecare detaliu.

– : inițial mă gândeam că nu îl pot citi dacă nu am conexiune la internet. Pe urmă am găsit formularul de download pdf, ceea ce e super ok.

2. Google Starter Guide

+: are semnătura Google, ceea ce nu e de ici de colo…

+/-:în anumite pasaje(majoritatea!) vorbește clar doar cu cei care construiesc websites, uitând că ghidul ăsta poate pica pe mâinile unuineinițiat ca mine
+/-: are și tips-uri pentru începători, ne spune ce să facem, nu neapărat și cum – mă refer la lucrurile un picuț mai complicate, nu la cum să scrie o meta description sau cum să nu enervăm cititorul cu folosirea de keywords în exces și fără logică…
-: content slăbuț, repetitiv și oarecum intuitiv.
-: comment-urile celor care se pricep cât de cât la SEO la acest ghid acuză Google că nu aduce nimic în plus – acestora probabil li s-ar răspunde că, deh, este totuși pentru beginnners, totul fiind nou pentru noi(chiar așa să fie?!)

-: au roboțelul ăsta care îți repetă obsesiv cuvinte& fraze  cheie la fiecare subcapitol sau paragraf.

Google SEO Starter Guide

Concluzie: începători în ale SEO-ului, înarmați-vă cu răbdare, multă răbdare

Evident, eu una vă recomand primul guide. Dar să fiți conștienți că lectura acestora nu garantează decât, în cel mai bun caz, un minim de vocabular. Lumea SEO-ului este mult mai largă și mai întortocheată…dacă aveți răbdare cu mine poate-poate mai descoperim împreună ce&cum se întâmplă pe tărâmul ăsta criptico-mistic.

Vă las, ca la școală, cu câteva recomandări bibliografice suplimentare (ca să ziceți și voi că ați rămas cu ceva din articolul ăsta:)

1. O serie de articole interesante și la obiect despre SEO, social media, legătura dintre acestea și nu numai găsiți la SEO articles .

2. Eu una m-am apucat de What would Google Do? de Jeff Jarvis (știți unde o găsiți…:). Nu zic că e strict legată de subiectul în discuție, dar mi se pare un punct de pornire foarte bun pentru a înțelege care este dinamica acestor metode de comunicare online și cum ar trebui să se schimbe gândirea de business pentru a ține pasul cu ea.

Tagged , , , ,

Dă-ți cu părerea:

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: